Hej och Hopp!

Det börjar närma sig mot våren och även vår projektredovisning! Mycket spännande vill jag lova... Jag satt igår och pillade med ett reklamblad i ett sådant där bildprogram, då visade sig min icke tekniska sida. men som tur så fick jag hjälp utav min pojkvän Johan att sätta ihop allt så det blev en riktig pang reklam tror jag! Vi ska ha en liten redovisning på skolan, för er som bor i närheten och är sugna på att komma och kolla kan jag och Johanna återkomma med tid när vi börjar närma oss! :)
Jag tänkte också skriva lite om ett disco som jag var med och hjälpte till med. En gammal klasskompis till mig hade som ett projekt att ha ett disco för låg och mellanstadiet på en skola här i Uddevalla (pengarna gick till välgörenhet). Han har pratat med olika företag som har bidragit med allt från Discolampor till godis mm. Jag var med och hjälpte till och tog inträde och sålde godis! Det var verkligen en jätte lyckad kväll, massa glada barn och föräldrar som gärna skänkte en extra slant för att barn i Etiopien som skulle få ett mindre fattigt liv. pengarna gick till 3D Hope For Tomorrow som ser till att pengarna hamnar i rätt händer! det blev tillslut ca: 5 tusen kr som går till barnen vilket jag tycker är väldigt bra för bara en kvälls aktivt arbete! och min vän som gjorde hela projektet har blivit erbjuden att följa med ner till Etiopen och se vart pengarna tar vägen! inte ett illa projekt va? :) hoppas detta gav er lite inspiration för jag blir väldigt glad att höra när fler folk i min närhet engagerar sig i att hjälpa andra!
En kan inte göra allt, men alla kan göra något! Ha en bra fortsättning på veckan, kram Amanda!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar här!

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0